„ Egyszer volt, hol nem volt”. Minden kisgyerekes szülő ismeri a mesék felolvasásának rituáléját, a takaró alá bújt gyerekeknek, leggyakrabban lefekvéskor. Az amerikai Gyermekgyógyászati Akadémia nagyon ajánlatosnak tartja az öröm pillanatainak ezt a megosztását a családdal. És ezt a születéstől kezdve ajánlja, mert a gyerek fejlődésének nagyszerű eszközét látja benne. Egyéves kor után a gyermekgyógyászok tanácsolják a szülőknek, a naponkénti fennhangon történő felolvasást A Pediatrics magazinban augusztus 10-én publikált tanulmány megerősíti az Akadémia álláspontját. A mágneses rezonancia felvételei ( IRM) , hogy a felolvasás a 3-5 éves gyerekekben aktivizálja azokat a zónákat, amelyek érintettek a nyelv szemantikus kezelésében.
„Régóta ismeretes a korai stimuláció fontossága. Ugyanígy az iskolába kerülő gyerekek olvasás iránti étvágya is növekszik a náluk lévő könyvek számával. A tanulmány érdekessége, hogy feltárja, a legfiatalabbak olvasása aktivizálja az agynak azt a zónáját, amely felépíti az érzékeket” elemzi Marie Rose Moro professzor, a párizsi Cochin korház gyermekpszichiátere.
Az agynak ezt a régióját úgy ismerik, a már egyedül olvasó idősebb gyerekek esetében, mint nagyon aktívat. A kísérletben a gyerekek még nem tudtak olvasni. De azok agya, akiknek otthon felolvastak, különösen aktív volt, akkor is, amikor a szkennerben hallgattak egy történetet, de nem látták a képeket. Ezek a gyerekek fejlesztik a képességüket, amely segít abban, hogy könnyebb legyen az átmenet az írás megértéséhez.
Marie Rose Moro aki fellép a kíséret nélküli képernyő használata ellen, vizsgálatot végzett a digitális képernyővel. „ A gyerekek, akiket egyedül hagytak a képernyő és a képek előtt, túl gyorsan passzívak lettek”.
Egy másik előnye a gyerekkönyveknek, hogy lehetővé teszi számukra több szó megértését. Egy pszichológus kutatócsoport elemezte a legnépszerűbb képeskönyvek tartalmát és összehasonlította a szüleik által használt szókinccsel. Az eredmény: a gyerekek sokkal színesebb szókinccsel rendelkeznek, mint amelyet a szülők használnak a velük való beszélgetéseikben. „Ez azt jelenti, hogy azok a gyerekek, akik nagyon fiatalon olvastak, több szót használnak, mint mások” állítja Jessica Montag, a tanulmány egyik szerzője. Ez is jó ok arra, hogy folytassuk az esti mesék rituáléját.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.