Angol kutatók szerint az írónő elpöttyentett jelzéseiből előre ki lehet következtetni, hogy regényeiben ki a gyilkos.
A kutatók azonosítottak egy matematikai formulát, amely segít megfejteni, hogy ki a gyilkos személye. Harminc regényét elemezték, köztük a híres Gyilkosság az Orient expresszent, és számos nyomravezető körülményt találtak bennük. Megállapították, hogy ha a közlekedési eszközök zömmel autók, a gyilkosságot nő követte el. Ha hajó vagy repülő akkor férfi. A gyilkosság módja is sokat elárul: ha az áldozatot megfojtják vagy leszúrják, a gyilkos férfi, ha méreg végez vele, akkor nő. A nők szeretnek háztartási eszközökkel is ölni, amelyeket aztán nem a megszokott helyükre raknak vissza.
A hely sem közömbös, ahol a gyilkosságot elkövetik: ha nő a gyilkos, a helyszín csaknem mindig egy vidéki kúria. Meghatározó az is, hogy miként ábrázolja a női gyilkost: ha az elejétől fogva vannak negatív vonásai, megfelelő jelölt lehet a gyilkosságra. Ugyanez nem vonatkozik a férfi gyilkosokra, akiket általában pozitívan vagy közömbösen ír le. Döntő tényező még a gyilkos és az áldozat közötti kapcsolat. A nők által elkövetett gyilkosságokban sokszor van valami érzelmi szál, az áldozat a szerető, a férj vagy egy rokon.
A formula, természetesen, nem érvényesül az írónő minden regényében, de regényeinek titokzatossága a stílusában is megtalálható. Rövid mondatok jellemzik, a szavakkal való takarékoskodás még a legbonyolultabb helyzetekben is, hipnotikus ismétlések, amelyek az olvasót arra kényszerítik, hogy végigolvassa a történetet.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.